
Organitzat per Ciclo Bacán
Benjamín Aedo guitarra (nylon) i veus · Laura Urteaga violí, viola i veus · Cecilia Collaço bateria · Cala Quintero baix i veus
Benjamín Aedo – Amics d’un riu platejat
El músic i compositor xilè Benjamín Aedo celebra en concert el seu primer treball discogràfic: Amics d’un riu platejat, creat a l’Argentina amb músics de diferents corrents, on conflueixen el folklore, la música de cambra i el jazz. La seva proposta inclou composicions originals i versions de clàssics de Violeta Parra i Víctor Jara.
Benjamín Aedo ha estat guanyador del concurs Margot Loyola en dues ocasions (2021 i 2024) i ha actuat en escenaris de Xile, Argentina, Espanya, França, Eslovàquia, Alemanya i Austràlia, tant en solitari com a part de grups, participant en projectes de Magdalena Matthey i Guanaco Trío.
Les seves obres estan marcades pel llenguatge sensible i ric en matisos de mestres com l’argentí Carlos Aguirre i s’inspiren en artistes com Egberto Gismonti, Lea Freire, Pat Metheny Group, Mario Laginha i Milton Nascimento, entre d’altres.