Roberto Carcassés piano · Diego Coppinger baix
Nascut a l’Havana, Cuba, es va graduar a l’Escuela Nacional de Arte l’any 1991 en les especialitats de piano i percussió.
La seva música defuig les etiquetes: sempre ha estat disposat a experimentar tant amb formats com amb estils, ritmes i sonoritats. Aquesta versatilitat i esperit lliure el van portar a crear projectes com Columna B (amb Descemer Bueno, Yosvany Terry i Dafnis Prieto), Estado de Ánimo (juntament amb Descemer Bueno, Ruy López-Nussa i Elmer Ferrer) i, finalment, Interactivo, amb el qual va consolidar la seva capacitat d’expansió dins l’escena musical.
Interactivo, més que un grup musical, és un espai heterogeni on conflueixen espontàniament diversos artistes units per l’amor a la música, la vocació jazzística i la llibertat creativa. El resultat és una proposta innovadora i alhora popular, profundament connectada amb les seves arrels.
Paral·lelament al seu èxit com a solista i com a director d’Interactivo, la seva vocació inquieta també l’ha portat a endinsar-se en la composició de música per a cinema i en la producció musical.
Ha rebut importants reconeixements, entre ells l’Orden Nacional de la Cultura, pel seu aportament a la cultura musical cubana.
